woensdag 2 januari 2008

voornemens nieuwe jaar

Eigenlijk doe ik helemaal niet aan voornemens voor een nieuw jaar, je kunt er alleen maar frustraties door oplopen omdat ze niet uitkomen. Na het lezen vd blog van Wietske denk ik nu dat het misschien toch niet zo'n gek idee is om wat plannen, doelen of zo voor dit jaar te formuleren. Het lijkt me in ieder geval wel leuk om aan het einde vh jaar terug te kijken en de balans op te maken.
Wat wil ik dit jaar:
1. de thema quiltjes maken voor de groep "ARTfor12".
2. de cursus quilten speciaal afronden.
3. quilts insturen voor de tentoonstelling vh quiltersgilde; 1 onder het thema gedichten en 1 onder de noemer algemeen.
4. de "Klimt"-quilt afmaken voor 1 febr. en een foto ervan opsturen naar Ans Kasteijn.
5. de Marimekko quilt afmaken die ik op 3e kerstdag heb ontworpen.
6. een art-quilt maken waarin mijn zelfgeverfde stof is verwerkt en de technieken die ik op de quilten-speciaal heb geleerd.
7. deelnemen aan een worshop, of "Live" of via internet.
8. actief lid worden/zijn vd QS-7 groep die wordt gevormd wanneer de opleiding is afgerond
9. wat een grote uitdaging zal zijn en wat ik wel eens wil gaan proberen: een thema bedenken en binnen dit thema een aantal quilts gaan maken. Dit jaar minimaal één quilt onder het thema.
10. een inventarisatie maken vd quilts die ik de afgelopen jaren heb gemaakt want ik ben de tel kwijt.
11. mijn blog regelmatig (=wekelijks) bijhouden
12. meer mijn fototoestel gebruiken en de foto's als uitgangspunt voor een quilt gebruiken en/of in de quilt verwerken. Fotograferen helpt me scherper kijken en ondersteunt de gedachte: "less is more" waar ik vaak aan denk wanneer ik bezig ben met quilten.

Nou dit lijkt met vooralsnog heel wat voor het komende jaar.

1 opmerking:

mia zei

Jeetje Marielle, wat een planning voor 2008. Ik moet toch maar eens ernstig gaan nadenken over wat te doen en wat heb ik gedaan.
succes met al je plannen en tot de negende
mia