vrijdag 12 april 2013

werkwijze winterkoninkje

Het thema dat 1 april op de blog moest staan voor de Art-for-12 blog was „winter” , daar had ik niet veel motivatie voor. Uiteindelijk gekozen voor het winterkoninkje, daarvoor een foto van internet sterk uitvergroot. April is ook nog eens de k(r)oningsmaand.


      Eerst geprobeerd om met paper-lamination de foto op stof te verwerken mat dat lukte niet goed. Paper-lamination gaat eigenlijk alleen maar goed met krantenpapier. Daarom een andere techniek gekozen, de uitvergrote foto heb ik overgetekend. Ik heb alleen de lijnen van de verschillende kleurvlakken overgetrokken en later zelf ingekleurd.
      Stof uitgezocht , geprepareed met vliesofix en alle kleine stukje uit gaan knippen. Deze fase vind ik eigenlijk het leukste om te doen, ook al raak ik soms kleine stukjes kwijt, verschuiven ze.
      Wanneer alle stukjes goed liggen, vast strijken en met doorzichtig garen vast stikken. Vulling, achterkant er tegenaan en dan quilten uit de vrije hand. Als laatste afwerken met een randje en hoekjes aan de achterkant. 

    Geen opmerkingen: